GÉPJÁRMŰ FINANSZÍROZÁS

Gépjármű fedezet melletti kölcsön, hitel, lízing... Aktív és passzív BAR-listán szereplők részére! Magánszemélyek közötti adás-vétel esetén is. Mi figyelünk a részletekre ...

A kevesebb gyakran több!


Az alacsony kezdőrészlet ugyanazt a csapdát rejti, mint a hosszú távú futamidő. Pláne, hogy az ajánlatok előszeretettel alkalmazzák a kettőt együtt.

"0%-os kezdőrészlettel elvihető." Ismerős a mondat? Sajnos egyre gyakrabban hangzik el az autófinanszírozási piac ajánlataiban. Vonzó ugyan, hogy fizetés nélkül visszük haza az új autót, de abba ritkán gondolunk bele, mit is jelent mindez hosszútávon. Ha nem állunk stabil anyagi alapokon, ha nincsenek megfelelő tartalékaink, könnyen ráfizethetünk, és a vége, hogy se autó, se pénz, csak az adósság.

Az alacsony kezdőrészlet manapság együtt jár a hosszú távú futamidővel (Futamidő: A hitelszerződésben meghatározott időszak, mely alatt az ügyfél, havi díjak formájában visszafizeti a kölcsön összegét. Kezdőpontja a szerződés aláírásának napja, végpontja a szerződésben meghatározott un. lejárat dátuma.) ,   és ez a legnagyobb baj. Egyszerűen azért, mert azon túl, hogy nem gerjeszt az ügyfélben újabb autóvásárlási szándékot, csak eladósodik tőle. Alacsony kezdőrészlet esetén ugyanis a kezdő befizetés valóban alacsony, de a további részleteket és a járulékos költségeket hosszú éveken keresztül fizetni kell. Ráadásul minél kevesebb saját kezdőtőkéje van az ügyfélnek, annál többet fog a futamidő alatt fizetni.

Az autó ilyen konstrukcióban sosem nyújt elég fedezetet a hitelösszegre. Már eleve az, hogy kigördülnünk vele az autószalonból, 20%-os értékvesztést jelent. A hitelszerződés idő előtti lezárása esetén - ami az esetek nagy részében meg is történik - az ügyfélnek azzal kell szembesülnie: többel tartozik még, mint amennyire számított. A hátralévő hiteltartozása azért magas, mert az ügyfél eleinte kevés tőkét és nagyobb kamatrészt fizet (annuitásos (Annuitás: A leggyakoribb és legközkedveltebb, egyszerre kényelmes és kiszámítható hitelkonstrukció, melynek során az ügyfél a felvett hitelt azonos összegű részletekben fizeti meg. A kamatot mindig a fennálló tőkerész után számolják, így a havi részletben ez az összeg eleinte magasabb, mint a tőke, majd idővel egyre kisebb lesz, a tőke pedig egyre nagyobb.) konstrukció). A tőke (Tőke: Az ügyfél által igényelt kölcsön összege.) ezért csak nagyon lassan folyik vissza (azaz lassan fogy), és a kamatot is tovább és többet fizetünk.

Ha az ügyfélnek nincsenek tartalékai, a hitelszerződést viszont le kell zárnia, kénytelen eladni az autót, ami viszont nem fedezi a még fennálló tartozást. A kezdőrészlet alsó határa így ideális esetben 40% körüli, mert az autó fedezeti értéke is gyorsan csökken.

Bonyolítja a helyzetet, hogy nálunk az ilyen konstrukciók a használtautó-piacon mennek jobban. Ilyenkor az autó árát felnyomják az EUROTAX(CarIndex számítás(EUROTAX: Használtautó-ármeghatározó program, amely az aktuális piaci árak megfigyelésén és statisztikai értékelésén alapul.) árig, akkor is, ha annál jóval kevesebbet ér.

Akár csak a hosszú távú futamidő esetén, az alacsony kezdőrészlet esetén se árt az előzetes mérlegelés: mennyit tudunk havonta a részletre fordítani, tudjuk-e mellette a járulékos költségeket is fizetni, na és, hogy mennyi ideig kívánjuk használni az autót. Ha e három szempont összeegyeztethető az alacsony kezdőrészletes ajánlattal, csak ebben az esetben vágjunk bele.

myspace web counter
web counter code



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 2
Tegnapi: 3
Heti: 83
Havi: 237
Össz.: 90 466

Látogatottság növelés
Oldal: Az alacsony kezdőrészlet kockázatai
GÉPJÁRMŰ FINANSZÍROZÁS - © 2008 - 2024 - autohitel.hupont.hu

A HuPont.hu weblap készítés gyerekjáték! Itt weblapok előképzettség nélkül is készíthetőek: Weblap készítés

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »